tisdag 17 oktober 2017

Intolv hylsa

Som rubriken lyder, är XZNen intolv (som insex fast med fler hörn) nyckel, eller är det en hylsnyckel? Hos Swedol hittar du fordonstillbehör, maskiner, hydraulik, elartiklar, lyft och last, verktyg och arbetskläder för proffs, företag och privatpersoner. Nästan så jag tycker att spline enligt bilden ovan stämmer bättre in men någon sådan hylsa vette farao om jag någonsin sett. Eftersom fälgarna har så djupa hål är muttern en lång hylsa med invändiga tänder.


Dessa är 10st och inte Intolv som jag trodde. Finns två olika typer av bultar på vit motor, se bild för att välja rätt. Jag gjorde en sökning på nätet, hittade en xzn- hylsa som passade men var tvingad att beställa.


Den här gången löste det sig med en vanlig hylsa. Vilka fler än mercedes använder intolv 12mm? Christer Gustafson Kör Audi A-96. Söker ju helst en uppsättning som man inte kan slå på en hylsa på. Det är inte torx, det är xzn ( intolv som endel kallar det för) kommer dock inte ihåg vilken storlek skruvarna har.


Jag har en gång fått slå över en 17mm hylsa över en av mina låsbultar. Du får väl prova att slå i en insex, intolv , eller torx. Började riva isär motorn idag,men hittade ingen intolv hylsa till topparna.


Så jag får vänta till i morgon innan topparna åker av. Bilen såg ju riktigt fräsch ut när . Hej har inte den normala avtappningspluggen me 17mm insex utan har intolv med en pigg i mitten. Så åker väll på att köpa en sådan hylsa.


Det kallas XZN, inbus, Spline eller intolv å kanske något mer. Hylsor intolv och liknande produkter. XZN- INBUS – INTOLV kärt ,barn många namn XZN Hylsa är benämningen på det. M Det är inte torx , det är xzn ( intolv som endel kallar det för) kommer dock inte ihåg.


Letade efter verktyg för intolv (som insex men tolvkantig) på biltema, hittade dom. XZN-INBUS – INTOLV kärt,barn mnga namn XZN Hylsa är. Ta sedan en tolvkantsbits, XZN, intolv , kärt barn har många namn. Sen skulle jag antingen försöka slå dit en insex hylsa. Anbringa en hylsa (1) som mothåll på centrummuttern.


Det viktigaste i högen var drivaxelsdamasken och en XZN- hylsa till bultarna på drivaxeln, så imorgon blir . Hylsa kant kort (XZN) M- Hylsbit XZN skruv (invändig kant, inbus). Speciellt anpassad till 12-kants tändstift som har en grövre. Intolv ska först momentdras för att sedan vinkeldras i två steg.


Hyllplats: Lägg till i inköpslistan. Håller en vanlig mm hylsa eller är det någon specialmodell? Jag har för mig att storleken ska vara på 4alltså en stooor hylsa.


XZN BITS JULA 1/2tum Hylsa 12-kant kort (XZN) M14; Xzn bits jula Välj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg